مقالات کشاورزی

ابعاد نایلون گلخانه

نایلون گلخانه یکی از پرفروش‌ترین انواع نایلون است. این نایلون با ایجاد پوشش مناسب در گلخانه و کنترل نور، رطوبت و دما بازدهی محصولات را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. نایلون عریض گلخانه یکی از پرکاربردترین محصولات در کشاورزی است و در ابعاد و اندازه‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود. در ادامه این مطلب با ارائه مطالبی به شما که چگونه ابعاد پلاستیک گلخانه خود را اندازه‌گیری کنید.

اندازه نایلون گلخانه

نایلون گلخانه با توجه به سقف گلخانه یا زمین کشاورزی در اندازه‌های متفاوت تولید می‌شود. پرکاربرد‌ترین اندازه‌های نایلون گلخانه که در بازار عرضه می‌شوند به ترتیب عرض آن‌ها ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ متر هستند. باید توجه داشت که عرض گلخانه‌ها گاهی تا ۱۸ متر هم می‌رسد. طول هر رول نایلون گلخانه نیز تا ۵۰ متر است.

درصورتی‌که عرض نایلون مورداستفاده کافی نباشد شما به‌ناچار مجبور به اتصال دو نایلون یا بیشتر در کنار هم می‌شوید و این کار مشکلات زیادی را به دنبال دارد. برای حل این مشکل شما باید با محاسبه ابعاد، میزان پوشش نایلون برای سقف را محاسبه کنید. در گلخانه یا زمین‌هایی که مساحت آن بیشتر از یک هکتار باشد از نایلون در عرض‌های بالا استفاده می‌شود.

استفاده از نایلون به‌صورت یکپارچه نه‌تنها باعث عملکرد بهتر گلخانه می‌شود؛ بلکه باعث کاهش هزینه‌های اولیه و ضایعات به وجود آمده می‌شود.

چگونه ابعاد نایلون گلخانه را اندازه‌گیری کنیم؟

شما برای این که بدانید به چه ابعاد نایلون گلخانه‌ای برای پوشش گلخانه خود نیاز دارید باید این ابعاد را طبق مشخصات و اندازه‌های گلخانه خود محاسبه کنید. ابتدا با درنظرگرفتن فضای گلخانه و شرایط جوی منطقه و بررسی عوامل خارجی تعداد لایه مناسب برای گلخانه را با نظر کارشناسان این حوزه انتخاب کنید. در مرحله بعد نوبت به انتخاب ابعاد نایلون گلخانه است. برای محاسبه نحوه اندازه‌گیری نایلون گلخانه می‌توان از فرمول زیر استفاده کرد:

  • طول (A)
  • ارتفاع (B)
  • قوس گلخانه (C)
  • عرض (D)

اندازه این چهار مورد از گلخانه را محاسبه کنید. در مرحله دوم طول و قوس گلخانه را اندازه‌گیری می‌کنید و برای اطمینان به ابعاد هر کدام یک متر اضافه کنید. در مرحله سوم برای اندازه‌گیری دیواره‌های انتهایی گلخانه به ارتفاع و عرض نیاز دارید. باتوجه‌به این که هر گلخانه دو دیدار انتهایی دارد با در محاسبه ارتفاع را دوبرابر کنید.

برای اطمینان بیشتر به هر کدام از اندازه‌ها یک متر اضافه کنید. در نهایت برای به محاسبه اندازه نایلون گلخانه برای سقف و دیوارها A را طول و C را عرض و برای محاسبه اندازه دیوارهای انتهایی D را طول و B را عرض در نظر بگیرید.

ضخامت پلاستیک گلخانه

ضخامت نایلون عریض تأثیر زیادی بر استحکام و ماندگاری نایلون دارد. ضخامت نایلون عریض بستگی به عوامل محیطی از ۶ میکرون شروع شده و به ۳۰۰ میکرون می‌رسد. هرچه ضخامت نایلون بیشتر باشد مقاومت و استحکام آن بالاتر است، این نکته مسئله مهمی در شرایط تاسیس گلخانه است.

باید توجه داشته باشید که تعویض و تعمیر نایلون ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند، برای حل این مشکل با انتخاب نایلون عریض در ضخامت مناسب، گلخانه خود را تا مدت زیادی ایمن نگه دارید. ضخامت نایلون گلخانه مطابق با استاندارها از یک‌میزان حداقل و حداکثری برخوردار است و اگر استاندارد در آن رعایت نشود نمی‌تواند شرایط مطلوبی را در گلخانه فراهم کند.

وزن نایلون گلخانه چقدر است؟

هر پنج‌متر مربع نایلون گلخانه‌ای برابر با یک کیلوگرم است. ضخامت و نمونه‌های دولایه و سه‌لایه تأثیر مستقیمی بر وزن نهایی می‌گذارد؛ اما به‌طورکلی هر یک کیلو قادر به پوشش پنج‌متر مربع است. تولید‌کنندگان نایلون‌های گلخانه را به‌دور طاقه رول می‌کنند و هر طاقه وزن متغیری دارد و مشتریان می‌توانند مطابق با نیاز خود وزن هر رول را مشخص کنند. به‌طورکلی وزن هر رول نایلون گلخانه از ۴۰ تا ۷۰ کیلوگرم و بسته به سفارش شما می‌تواند تغییر کند.

قیمت نایلون گلخانه

قیمت پلاستیک گلخانه یک عدد مشخص نیست. قیمت پلاستیک گلخانه بر حسب کیلو و متر مشخص می‌شود. اگر خرید شما از پلاستیک گلخانه متری باشد بر اساس متر باشد بسته به ضخامت، میزان افزودنی عرض نایلون و میزان سفارش متفاوت است. اگر خرید بر اساس کیلو باشد نحوه محاسبه قیمت پلاستیک گلخانه بر اساس مواد اولیه، میزان افزودنی، تعداد لایه‌ها و… متفاوت است.

برای استعلام قیمت پلاستیک گلخانه شما می‌توانید ازطریق پشتیبانی و تیم پلاستیک گلخانه نیلوفر یزد اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب ما مطالبی را در مورد ابعاد مختلف نایلون گلخانه، نحوه محاسبه و ضخامت نایلون ارائه کردیم. پلاستیک گلخانه کاربرد‌های متفاوتی دارند و دانستن این نکات و به‌دست‌آوردن اطلاعات کافی در جنبه‌های مختلف این محصول بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله تمامی نکاتی که پیرامون پلاستیک گلخانه لازم بود ارائه شده است. اکنون شما دانستید که ضخامت و عرض نایلون گلخانه چقدر است و می‌توانید اندازه آن را محاسبه کرده و نسبت به استعلام قیمت آن از تیم پلاستیک گلخانه نیلوفر یزد اقدام کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *